„Ziarul “Lisboa Journal” spunea intr-un articol al sau ziua urmatoare:

“    O locomotiva si patru muncitori au disparut in jungla amazoniana. Ciudatul fenomen, s-a petreceut pe parcursul zile precedente. Nimeni nu stie exact despre ce este vorba. Conform raportului intocmit de inginerul sef, Church, locomotiva alaturi de trei muncitori au disparut in preajma raului Jaci – Parana. Nimeni nu isi explica oficial fenomenul. Un al patrulea muncitor a disparut pe locul unde se va construe strada Bunei Sperante. Nici acest fenomen nu poate fi explicat.  Pentru explicarea acestor necunoscute am apelat la vrajitoarea Patagonia Cervantes, care ne-a spus ce aceste fenomene se vor petrece si in viitor. Ceea ce a mai putut sa ne spuna a fost ca nimic nu este intamplator si ca oamenii au fost alesi. Intrebata daca aceasta disparitie inseamna moarte, ea a spus foarte clar ca nu. Patagonia a sugerat ca aceasta disparitie ar putea fi mai degraba o blocare a temporalitatii conditiei umane. Ea a mai sugerat ca oamenii se poate sa fi facut o calatorie in timp… sau pur si simplu sa fie intr-o suspensie… intr-un eter indefinit.”

Guvernatorul lasa ziarul din mana distras de intrarea in scena a domnisoarei Rosa. Dimineata a inceput foarte bine pentru toata lumea, guvernatorul si cu Rosa s-au apucat de birocratie, iar inginerul de calea ferata. Podul peste raul Jaci – Parana este aproape gata (podul provizoriu).

Proiectul caii ferate se intinde pe 300 de kilometri. Calea ferata pleaca de la Porto Velho si merge prin jungla pe langa raul Madeira pana la Abuna. De aici calea ferata porneste catre nord pana la Guajara Mirim pe langa un afluent al Madeirei, Mamore. De la Abuna la Guajara Mirim sunt 190 kilometri. Proiectul are aproximativ 20 de poduri mari peste diferite rauri. Pe langa aceste poduri se adauga, doua gari la capete si inca 8 gari pe parcurs. Printre aceste gari se numara si Gara Abuna, una dintre cele mai mari si mai importante. Aceasta cale ferata ar fi trebuit continuata de la Guajara Mirim, sa treaca frontiera sis a se opreasca la Riberalta in Bolivia. Guajara Mirim se afla chiar la frontiera dintre Brazilia si Bolivia. Din nefericire problemele tehnice si insuficienta fondurilor a facut ca aceasta cale ferata sa se opreasca la Guajara Mirim. De la  Guajara Mirim la Riberalta mai sunt doar 100 de km, dar calea ferata ar fi trebuit sa treaca peste raul Mamore pe un pod foarte mare, de peste 600 metri lungime, care la vremea respectiva nu putea fi construit.”*

*o secventa din ultima mea nuvela, Drumul de Fier. Astept comentarii si opinii.

Ati citi nuvela Drumul de fier?(online surveys)

Anunțuri