Doar o teorie cu doua posibilitati.
1. Diluarea Puterii
2. Concentrarea Puterii

1. Diluarea puterii – ar fi un procedeu simplu… prin fragmentarea maxima posibila a puterilor in stat. In acest fel, puterea se poate fragmenta, prin separarea ei. Ca sa fiu inteles, voi lua un exemplu foarte simplu. De ce sa fie trei puteri in stat? (puterea executiva, puterea judecatoreasca si puterea legislativa). Solutia este in felul urmator. Desfintarea guvernului se aducerea la un nivel comun a tuturor ministerelor. In acest fel toate ministerele ar fi egale, relativ egale ca putere. Desfintarea parlamentului in doua sau mai multe camere. In acest fel, ar aparea mai multe „parlamente” cu puteri egale care s-ar influenta reciproc. La fel si cu sistemul de justitie. Desfintarea curtii supreme si aparitia unor tribunale egale. pentru a evita orice posibila divergenta intre aceste institutii, acestea nu ar avea voie sa anuleze actul altei institutii. Numai institutia care a emis o decizie sa o poata anula. In felul acesta Toate institutiile ar fi egale. Statul in aceasta varianta ar putea sa fie alcatuit dintr-o infinitate de institutii cu atributii cat mai locale. Presedinte sau conducator nu ar trebui sa existe. Pentru a dilua si mai mult societate printr-un filtru… fiecare institutie ar putea sa fie condusa de un consiliu (nu de o persoana). Daca o institutie ar comite o gresala ea ar putea sa fie sanctionata de adunarea care o reprezinta. Concret vorbind, sa spune ca ar exista o institutie la 1000 de oameni. Acest grup restrans decide acel consiliu al institutiei. In acest fel, orice preluare de putere si orice dictatura ar fi imposibila prin aceasta fragmentare excesiva. Este foarte clar ca in acest caz si alte puteri ar fi impartite cum ar fi mass-media.

2. Concentrarea Puterii – o teorie opusa primeia. Din nefericire, societatea nu trebuie concentrata intr-o singura putere. Asadar, societatea trebuie concentrata in cel putin doua puteri egale. Mai concret intr-un stat ideal ar fi nevoie doar de doua puteri: puterea judecatoreasca si puterea executiva. Nu este necesara o putere legislativa. Nu este necesar un parlament. In loc de parlament este nevoie doar de o cosntitutie si un set dat si bine definit de legi. Acest set de legi sa poata fi schimbat prin referendum la cerinta grupului 10 (imediat voi explica ce este acest grup). Primul ministru sa fie partial ales de popor. In ce sens. Poporul va vota o lista cu 10 persoane, din cadrul intregii societati. Pe aceasta lista vor fi trecute doar persoanele care au deja o sustinere populara. Dupa ce s-au decis cele 10 persoane, grupul celor 10 se trage la sorti primul ministru. Norocosul devine prim ministru. O astfel de societate nu are nevoie de presedinte (ea poate sa fie reprezentata de prim ministru). O astfel de societate nu are nevoie de partide. Instantele de judecata sa controleze guvernul si invers guvernul instantele. In acest fel ar fi echilibru. Instantele de judecata sa fie alcatuite doar din juriu. Estential sa fie un juriu. Juriu care va decide soarta unor probleme. In acest caz, sistemele pot fi privatizate. Sanatatea si educatia, precum si transportul pot fi in mare parte privatizate. Daca totusi aceste sisteme nu ajung la anumite standarde si la o anumita eficienta aceastea pot fi sprijinite doar partial de stat. Administratia si ea se poate privatiza. Numai politia si armata nu trebuie sa fie privatizate si nici justitia. Sau poate justitia partial.

Cu ajutorul celor doua teorii se poate porni pe calea catre un stat ideal.

Anunțuri