Chiar abia astept sa ma intorc acasa. Sunt lucruri care mi-au lipsit, dar sunt si lucruri pe care le-am avut si care m-au implinit. Cred ca am invatat foarte multe lucruri stand aici. Daca ar trebui sa aleg sa ma nasc si as putea alege locul, tot in Europa as vrea sa fiu. Am invatat ca europeanul are o cultura deschisa libera sa alerge pe toate drumurile… trebuie sa vezi cat mai multe lucruri si sa vezi daca iti plac sau nu. Interesant sau nu, dar multe culturi nu au aceasta libertate si aceasta deschidere. Oamenii care sunt dispusi sa experimenteze sunt foarte putini. M-am intrebat de multe ori daca europeanul are cumva si el „covorasele” lui de rugaciune, dar nu am gasit nimic. Stiu ca europeanul nu a sarit nici o etapa. La ce ma refer? Pentru noi a existat inchizitia si restrictia bisercii, au existat sute de razboaie (care nu au rezolvat nimic) si a existat si perioada de iluminare, numita renasterea urmata de iluminism. Sunt perioade pe care de exemplu lumea orientului nu le-a experimentat niciodata, ci mai precis le-au sarit cu totul la lumea moderna. Ei bine acest salt peste etape nu face decat sa creeze o pierdere. Eu pot sa ma uit la cer si sa vad stele sau o mare albastra sau un infinit al inspiratiei, in vreme ce altii se uita la cer si vad ceva albastru. Inspiratia vine din experienta. Sentimentul vine din ceea ce traiesti, iar bucuria vine din toate lucrurile (oricat de mici) care te fac fericit. Eu acum zambesc pentru ca stiu ca traiesc intr-o lume unica. Soarele rasare si apune intr-un mod unic pentru mine si intr-un mod diferit pentru fiecare din noi.

