In ultima perioada am foarte preocupat cu tot felul de lucruri pe care le-am avut de facut, carti de citit, lucrari de laborator de scris etc. Uitandu-ma insa in jur nu am putut sa nu observ discrepantele intre mentalitatile occidentale si cele orientale. Ceea ce se petrece in Egipt e oarecum tragic, dar ma face sa inteleg cat de inapoiata este o anumita parte a lumii care se considera mai inteligenta. Premierul Marii Britanii a declarat recent, ca multiculturalismul a esuat in Anglia, asta dupa ce cancelara Germaniei declara acelasi lucru. Nu sunt rasist, nu am fost si nici nu voi fi, dar dau perfecta dreptate acestei viziuni si am impresia ca lumea orientului isi face de cap in Europa. Democratia din nefericire e uneori prea blanda cu mentalitatea. Ai voie sa gandesti ce vrei si sa faci ce vrei. Ei bine daca vii in Europa ar fi bine sa incepi sa faci ce se face in Europa nu ce faci tu acolo cu covorasele. Cineva imi spunea, religia musulmana e mai buna decat crestinismul. Sigur e frumos sa crezi in religia ta, dar realitatea e diferita. Europenii se roaga pentru pacea in orient, unii desigur, dar cam cati musulmani se roaga pt binele occidentului… hmm … zero? Acum cateva secole in Franta se desfasura revolutia burgheza, Caderea Bastiliei, iar multimea vroia democratie, ei surpriza asta vrea si acum lumea orientala, democratie. Asta inseamna ca sunt doar cu cateva secole in urma si urmeaza sa vina iluminismul, revolutia industriala si alte etape si prin orient. Nu m-ar deranja sa se grabeasca si pot sa sara peste etapa comunism, nu e necesara. Este nevoie de o schimbare si de una dramatica si nu in mentalitatea europenilor ci in mentalitatea zonei petrolifere, cat despre europeni, ei aici e nevoie de o schimbare in toleranta de care dam dovada.

